fredag den 15. august 2014

Nyt liv

Tænk at vi alle kommer hertil på den samme måde. Det er så forunderligt og stort, når et nyt lille menneske kommer til verden.
I dag kom en lille fin dreng til verden på Holbæk Sygehus. Han blev modtaget af sin mor og far. Han har tre storebrødre. Han har bedsteforældre og oldeforældre. Han har onkler og tanter. Fætre og kusiner. Han er ønsket og mødt med kærlighed.
En lille dreng som nu er verdensborger her på Jorden. Han har gode chancer for at blive 100 år.
Må hans liv blive fyldt med kærlighed og glæde. Må han vokse op og give sine bidrag til vores verden.

Jeg ved jo, at hans liv også bliver fyldt med udfordringer, nederlag og sorgfyldte stunder.
Han har bestemt fået en god start, og det vil støtte ham i det liv, der bliver hans.


Foto: Et træ med stærke rødder. Frankrig 2013


Hvordan vi klarer at være i livet handler meget om, hvor god en start, vi fik den dag, vi kom til verden.
Nogle er ønskebørn, andre er det bestemt ikke.
Nogle bliver bortadopteret, andre må blive hos den mor, hvor de ikke var ønsket.

Mine egne tre børn er ønskebørn. Sprøjtet til med kærlighed og omsorg.
Jeg selv var uønsket. Det har jeg mærket hele mit liv. Når man er et uelsket barn, er der for altid et sug og savn efter at blive elsket af andre. Det har for mig været vigtigt at håndtere, så jeg ikke bliver for stor en belastning for mine omgivelser.
Jeg måtte lære at elske mig selv. Finde ind til, at jeg er god nok. For jeg har ikke lært det. Ikke fået det fortalt, da jeg var barn.
Der var heldigvis andre end min mor, der har fortalt - og fortæller mig, hvor meget de holder af mig, og hvor stor værdi jeg har i deres liv.
En af de ting jeg for nylig har suget til mig i stor glæde, ja - det var, da mit barnebarn på 6 år sagde: "Farmor du er den sødeste person, jeg kender i hele verden".
WOW - lige den dag var jeg på førstepladsen foran mor og far og lillesøster - og alle de andre hun elsker.

At være her i livet giver store udfordringer. Det giver tab og sorg.
Heldigvis giver det også glæde.
Dagen i dag blev glad. En lille fin dreng kom til vores verden.
VELKOMMEN kære lille ny -  født 15. august 2014 :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det vil altid glæde mig at få en kommentar